Bloggen

Scoor punten met je kennis

 

Bloggen leiden tot leads

Hoe krijg je nieuwe leads? En hoe bouw je aan een relatie met bestaande klanten? Daar mijmer je als ondernemer vast wel eens over. Door te gaan bloggen deel je relevante kennis met je online volgers. Als gevolg daarvan gaan ze op je blogs reageren. Dus is de kans groter geworden dat ze zaken met je willen doen.

Relevante, persoonlijke blogs

Allereerst denk ik met je mee over blog-onderwerpen die relevant zijn voor je doelgroep. Verder werk ik de blogtekst voor je uit of ik redigeer jouw stuk.

Tenslotte bevat jouw blog relevante informatie voor je doelgroepen. En die geheel in jouw persoonlijke stijl is geschreven. Ik verspreid de blogs in de juiste online kanalen en monitor eventueel  de bezoekersrespons.

Hoe pak je bloggen aan?

Je lanceert een nieuw, uniek product/dienst. Of je signaleert een opvallende trend op jouw vakgebied. Daarom wil je jouw kennis delen met je publiek. Omdat je meer naamsbekendheid en traffic naar je website wilt creëren.

Dus zit je thuis achter je computer, maar je pen blijft hangen… Ten eerste: Wat wordt de invalshoek? Vervolgens: hoe lang is een blog? En hoe vaak moet ik het doen om effect te sorteren?

Kortom: je hebt een blogstrategie nodig!

Blogstrategie

Mijn blogstrategie begint met een doelgroeponderzoek en een plan van aanpak:

1. Bedenk een aantal onderwerpen waarover je wilt bloggen. Waarna ik onderzoek of die items aansluiten bij de behoefte van je doelgroepen.

2. Zit jouw doelgroep wel op een blog te wachten? Daarom check ik die behoefte bij een aantal van jouw online volgers.

3. Ik stel een contentkalender op met frequentie blogs, datum van verschijning en het thema van het blog. Een gemiddelde frequentie is 4 tot 6x per jaar.

4. De grootte van een blog varieert van minimaal 300 tot uiterlijk 600 woorden. Dat is mede afhankelijk van de diepgang van het onderwerp en de interesse van je volgers.

Share This