Bloggen

Scoor punten met je kennis

Verrijk je volgers met kennis

Hoe krijg je nieuwe leads? En hoe bouw je aan een relatie met bestaande klanten? Daar mijmer je als ondernemer vast wel eens over. Laat met een blog zien dat je jouw online volgers verrijkt met kennis waar zij wat aan hebben. Doe je dat consequent en goed? Dan krijg je steeds meer volgers die met jouw bedrijf zaken willen doen.

Relevante, persoonlijke blogs

Ik denk met je mee over blog-onderwerpen en werk de blogtekst voor je uit. Jouw blog bevat relevante informatie voor je doelgroepen en is geheel in jouw persoonlijke stijl. Ik verspreid de blogs in de juiste online kanalen en monitor de bezoekersrespons,

Hoe pak je het aan?

Ok, je bent eruit: je hebt een nieuw, uniek product/dienst. Je wilt jouw doelgroep verrijken met kennis. In de hoop dat je meer naamsbekendheid en traffic naar je website krijgt. Je zit thuis achter je computer, maar je pen blijft hangen… Waarover moet ik precies schrijven? Hoe lang is een blog? En hoe vaak moet ik het doen om effect te sorteren?

Je hebt een blogstrategie nodig!

Blogstrategie

Mijn blogstrategie begint met doelgroeponderzoek en een plan van aanpak:

1. Bedenk een aantal onderwerpen waarover je wilt bloggen. Ik onderzoek of die items aansluiten bij de behoefte van je doelgroepen.

2. Zit jouw doelgroep wel op een blog te wachten? Ik check die behoefte bij een aantal van jouw volgers.

3. Ik stel een contentkalender op met frequentie blogs, datum van verschijning en het thema van het blog. Een gemiddelde frequentie is 4 tot 6x per jaar.

4. Ik stel de lengte van je blogs vast. De grootte varieert van minimaal 300 tot uiterlijk 600 woorden, afhankelijk van de diepgang van het onderwerp en de interesse van je volgers.

Share This