Maak een punt van je blog
Laat je inspirerenContent de zomer door!
Mijn zomervakantie zit erop, voor anderen begint het feestje pas. Lekker bijkomen van alle inspanningen het afgelopen half jaar. Toch kan het geen kwaad om deze komkommerperiode deels te benutten om je webcontent bij te werken. Tijdens mijn vakantie zat ik regelmatig...
Lees meerBloggen, adverteren, social media, nieuwsbrief…..?
Wegwijs worden in de content-jungle We worden overvoerd met allerlei typen online content: blogs, social media posts, advertenties, gepromote berichten, infographics, e-magazines, nieuwsbrieven… En zo kan ik nog even doorgaan. Je begrijpt als ondernemer dat je wel...
Lees meerMaak van jouw content een uniek cadeau!
6 spelregels voor doelgerichte content Ik waarschuw je alvast: dit blog bevat geen unieke, onderscheidende content. Maar wees gerust en lees verder: ik ga je wel vertellen hoe je van een online boodschap een uniek cadeautje maakt voor jouw doelgroep. Uit tal van...
Lees meerRelevante content maken voor je doelgroep
Zo doe je dat! Het overkomt jou, mij en ons allemaal: we praten (en schrijven) graag over ons werk; hoe wij het beleven, hoe wij het uitvoeren en hoe wij denken dat het goed is wat we doen. Maar heb je wel eens echt diep naar de behoeften van je doelgroep geluisterd?...
Lees meerDoelgerichte campagnes en originele content
Meer rendement van je LinkedIn bedrijfspagina Ik kreeg een interessante vraag van een bedrijf: hoe krijg ik meer respons op mijn LinkedIn bedrijfspagina? De directeur was best tevreden over zijn klantenbestand, maar regeren is vooruitzien, dus wil hij met behulp van...
Lees meerWaarom zou jij niet gaan bloggen?
Als ik vol vuur en passie vertel over het nut van (video)bloggen, online projectbeschrijvingen en testimonials van klanten, dan zie ik bij alle ondernemers pretlichtjes. Interessant! Ja, moet we zeker gaan doen! Dat zijn vaak de geluiden die ik hoor. En toch werpen...
Lees meerVolg de behoefte(n) van je klanten
Help! Waar moet ik over bloggen? Ik krijg regelmatig de vraag van bedrijven: ik wil wel bloggen, maar waar moet ik het over hebben? Wil jij mij daarbij helpen, Marcel? Natuurlijk, graag zelfs! Vaak beschikken de kleinere mkb-bedrijven en zzp-ers niet over...
Lees meerHoe krijg je terugkerende bezoekers van je website
7 versiertips om de online verkering AAN te houden Iemand naar je website lokken is tegenwoordig relatief makkelijk. Er zijn allerlei tools voor. Maar om unieke bezoekers te laten terugkeren is een stuk lastiger. Hoe houd je de online verkering AAN? Ik geef je zeven...
Lees meerVijf goede gratis SEO-voornemens voor 2018
Het jaar loopt op haar einde. Tijd voor goede voornemens. Eén daarvan is een vurige wens van veel ondernemers: het goed vindbaar maken van je website. Immers: de online concurrentie is moordend. Maar hoe doe je dat op een effectieve, voordelige manier? Volg deze vijf...
Lees meerOnline content met optimaal resultaat
6 belangrijk inzichten voor 2018 Als mkb-er en zzp-er stop je veel moeite in het posten van online berichten. Wat zonde als je daar geen rendement van hebt. Waarschijnlijk mis je een (goede) contentstrategie, zoals vaak blijkt uit onderzoek. Daarom geef ik je 6...
Lees meerDe grote impact van storytelling
Afgelopen week kreeg ik als professioneel copy-writer een prachtig voorbeeld van de grote impact van story-telling in het bedrijfsleven. Een business-manager van een dienstverlener voor meer veiligheid op de werkvloer vertelde mij dat een directeur van een bouwbedrijf...
Lees meerMicrodermabrasie maakt je huid gezond
Je kijkt in de spiegel en gruwelt van je huid: die vervelende acné of littekens geven je gezicht een ongezonde, onfrisse uitstraling. Je hebt al tal van crèmes en foundations geprobeerd, maar het helpt niet (op langere termijn). Help, wat nu? Geen nood: Sense of...
Lees meerMaak je geloofwaardig met een testimonial
Als ik zeg dat vanwege mijn tekst de omzet van jouw onderneming met 150% is gestegen, geloof jij mij dan? En als ik dit mijn klant laat beweren met een schriftelijke citaat of op video? Dan geloof je het eerder, toch? Getuigenissen (ofwel testimonials) van je klanten...
Lees meerOnline advertentieteksten ondersteunen verkoop
Iedere online marketeer zal je zeggen dat je je website beter online vindbaar maakt door inhoudelijk sterke content. Natuurlijk: de zoekmachines zoals Google zullen waardevolle en relevante video’s, foto’s en tekst waarderen met hogere rankings. Maar een combinatie...
Lees meerHoe maak je een succesvol videoscript
Belangrijke uitdaging voor het mkb en zzp-ers is hoe je online leads kunt creëren. Wel, video is tegenwoordig het meest effectieve communicatiemiddel. 64 procent van de ondervraagden in de Business-to-Business markt is eerder geneigd naar het aanschaffen van een...
Lees meer