Contentstrategie

Doelgerichte en snel vindbare communicatie

Conversie met contentstrategie

Het zweet breekt je uit… je krijgt geen woord op papier. Omdat zonder contentstrategie niet duidelijk is wat jouw online volgers triggert. Daarnaast heb je nog niet ontdekt welke content interessant voor hen is en waarop zij in actie komen (conversie). Daarom heb je input van de doelgroep nodig. Die gegevens zet je in een doelgroeponderzoek Ik help je met het verzamelen van de data en het opstellen van een rapport.

 

Wat bereik je met een contentstrategie?

 

  • Je ontdekt welk (type) content je volgers interessant vinden
  • Je weet op welke online kanalen je volgers actief zijn
  • Je kunt jouw boodschap veel krachtiger formuleren
  • Je creëert meer conversie van je volgers

Ik heb jouw hulp nodig

Bij het bepalen van de contentstrategie heb ik jouw hulp als ondernemer nodig! Want jij kent de doelstellingen van het bedrijf. Ten tweede weet jij hoe jouw oplossingen voldoen aan de behoeften van jouw potentiële klanten. Daar stem ik de communicatie op af. Zodra we de contentstrategie uitstippelen, merk ik dat het bedrijf begint te leven bij de opdrachtgever. Dat is altijd mooi om te ervaren!

Stap voor stap naar meer conversie

Door meer inzicht in het communicatiegedrag van je online volgers weet je welke content zij boeiend vinden. Daarom is interactie belangrijk. Dan begint jouw product/dienst te leven bij jouw online doelgroep(en). Zoiets uit zich op termijn in een hogere conversie: meer traffic naar je website, meer online aanvragen en mogelijk een opdracht!

Stappenplan

Rijnbach Textvisual doet voor jou het doelgroeponderzoek. Door de juiste vragen te stellen krijg je meer inzicht in:

  • welke onderwerpen vinden ze interessant
  • welke online kanalen gebruiken ze.
  • welke conversies doen ze

Als gevolg hiervan gebruik jij deze input  om relevante content op het juiste kanaal te publiceren.

Zet de eerste stap: laat Rijnbach Textvisual een contentstrategie bepalen

Share This