Folder flyer en brochures

Voordelig genereren van leads

 

Folders en flyers leadgenerator

Een folder en flyer genereren voordelig leads. Daarnaast stimuleren ze de verkoop van een product. Zeker retailers en groothandels zetten regelmatig de folder in bij actiecampagnes. Ook is het een uitstekend middel om de producten overzichtelijk te presenteren. Verder is een folder goed te combineren met adverteren op Googe. Aan de andere kant is de flyer ideaal voor bedrijven en ondernemers die geen groot budget hebben. Maar toch een evenement of product op een eenvoudige manier willen promoten.

Actiegerichte content

Rijnbach Textvisual denkt met je mee in de conceptfase van een folder of flyer. Daarnaast verzorgt hij de contentstrategie en de productie van content. Daarbij let ik vooral op wat de lezer triggert. Lees dit artikel over hoe een goede folder wordt gelezen.

Een goede folder pakt je

Maar liefst een derde van de folderlezers vindt dat een folder helpt bij de oriëntatie op een product/dienst. Zo blijkt een folder dus nuttig in het eerste contact met een potentiële klant. Verder geeft het de lezer bepaalde verwachtingen over een bepaald product of dienst. En wat daarbij het nut is van de aanbieder. Daarom heeft een folder meer toegevoegde waarde dan een flyer.

Relevante informatie en call-to-action

In dat geval is het handig te weten wat de klant wil lezen. Daarom voert Rijnbach Textvisual een doelgroeponderzoek en contentstrategie uit. Zodoende bevat jouw folder de meest relevante informatie met de juiste call-to-action. Kortom: een echte lead-generator! Lees vervolgens een blog over hoe je op een effectieve manier een reclameboodschap overbrengt.

Flyer: voordelig en effectief

Een flyer is een snel en effectief middel om een product of evenement kort te promoten. In tegenstelling tot de folder ligt de focus op één zaak. De boodschap moet er gelijk uitspringen! Net als bij de folder is het dus belangrijk om te weten wat de doelgroep triggert. Dan maak je pas echt indruk.

Verder is het verschil met een folder dat de flyer bestaat uit een voor- en achterkant. Een folder is altijd gevouwen en bestaat dus uit meerdere pagina’s.

Verdiepen in doelgroep

Rijnbach Textvisual zoekt voor je uit welke content de lezer triggert. Om vervolgens in actie te komen en zich bijvoorbeeld aanmeldt of contact met je opneemt. Ofschoon een flyer snel gemaakt is, moet je je goed verdiepen in de behoefte van de doelgroep.

 

Meer diepgang met brochure

Door middel van een brochure breng je meer diepgang aan in de presentatie van het product- of dienstenpakket. In tegenstelling tot een folder of flyer is er ruimte voor grote foto’s en meer achtergrondinformatie over het bedrijf en het assortiment. Waardoor het een fraaie catagolus is voor je relaties en klanten. Een brochure bewaar je veel langer dan een folder. Ook de brochure kun je online laten downloaden via bijvoorbeeld de website, evenals de folder en flyer.

Achtergrondinformatie

Rijnbach Textvisual omschrijft het product- en dienstenaanbod en geeft adviezen over bijpassende foto’s. Ook hierbij staat relevantie voor de lezer voorop. Daarnaast is de conversie minder belangrijk. Want de lezer wil vooral meer achtergrondinformatie naar aanleiding van het eerste contact.

Goede eerste indruk maken bij leads? Maak een folder of flyer

 

Share This