Trigger je leads en wees online vindbaar

Conversiegerichte SEO-teksten

Online content: SEO en conversiegericht

Voor mij moet online content aan twee basisvoorwaarden:

Conversiegericht

De copij (beeld en tekst) moet aansluiten bij de interesse en het communicatiegedrag van je volgers. Dat creëert de gewenste actie waarmee jij je voordeel kunt doen

Goed vindbaar in de zoekmachine

Een website die niet goed wordt gevonden is niets waard. Daarom voer ik altijd een zoekwoordonderzoek uit en besteden we aandacht aan relevante omschrijvingen van je website.

De waarde van zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Veel klanten van het midden- en kleinbedrijf en zzp-ers zoeken producten en diensten online via de zoekmachine (Google, Bing). Veel bezoekers kijken niet verder dan de eerste vijf zoekresultaten. Daarom is het belangrijk dat je website goed online vindbaar is.

SEO-technieken

Rijnbach Textvisual zet standaard diverse SEO-technieken in. Behalve deze tools maak ik zo relevant mogelijke content voor je doelgroepen, zodat jouw website vaak bezocht wordt en Google je beloont met een hoge ranking.

Hoe rankt jouw website hoger in Google?

Het beter online vindbaar maken van je website vergt veel werk en tijd die je als ondernemer beter aan je core-business kunt besteden. Laat zoekmachine-optimalisatie over aan een specialist. Ik gebruik professionele tools waarmee je de vindbaarheid van je website aanzienlijk verbetert:


1. Ik doe een quickscan van de vindbaarheid van jouw webpagina(‘s). Daarvoor gebruik ik SEOCheckup. 


2. Deze SEO-scan geeft mij voeding voor de zoekwoordanalyse. Ik spoor de meest gebruikte zoekwoorden via Übersuggest en Google Keyword Planner en maak daarvan overzichtelijke rapportages.


3. Verder spoor ik relevante externe links naar jouw website op. Hoe meer van dat soort links hoe beter de vindbaarheid van de website.  Daarvoor gebruik ik een professioneel softwareprogramma


4. Tenslotte positioneer ik de meest populaire zoekwoorden in de content. Daarna zet ik de SEO-content in Webtexxtool voor een laatste check… en zie: de content is geoptimaliseerd voor de zoekmachine.

 

Zoekmachine-optimalisatie is een optie die je niet hoeft af te nemen, maar ik adviseer het gelijk goed te doen!

Meer conversie creëren

Content (beeld en tekst) is bedoeld om een volger tot een bepaalde actie te bewegen, bijvoorbeeld contact opnemen of een document downloaden… Vanuit het doelgroeponderzoek ontdek ik welke content jouw doelgroep triggert. Daar bedenk ik dan vervolgens de juiste conversieteksten bij.

Contentstrategie

Het opstellen van een contentstrategie vormt de basis om de juiste conversie te creëren. Daarom hecht ik daar veel waarde aan. Ik adviseer ondernemers om deze strategie te volgen als je nieuwe of aangepaste content laat maken.

Is jouw webcontent SEO proof?

Share This