Projectbeschrijvingen en referentiecases

Zet je projecten in de schijnwerper

Projecten zijn jouw visitekaartje

Projecten vormen het kloppende hart van een bedrijf. Want daarin komt alles samen: de kwaliteit van het product, de wijze van organisatie, de klantvriendelijkheid van het personeel, et cetera. Daarom verdienen projecten om in het zonnetje te worden gezet. Beschrijf de sterke punten van een bepaald project in een projectbeschrijving en publiceer deze in jouw bedrijfsmagazine of website.

 

Referentiecase: laat je klant ambassadeur zijn!

Een bedrijf kan zelf de tekstschrijver informeren over een project. Maar indrukwekkender is als zijn klanten en relaties het proces beschrijven: van aanvraag tot oplevering. Daarmee bevestig je als bedrijf dat je goed werk hebt geleverd. Dit heet een referentiecase. Betrokken klanten bij het project vertellen dan over hun ervaringen met hun opdrachtgever en het product.

Hoe maak je een projectbeschrijving of referentiecase?

Meestal weet een bedrijf heel goed welk project ze in de schijnwerper wil zetten. Maar hoe structuur je de tekst? Hoe voorkom je dat je door een te roze bril kijkt en het als reclame overkomt? En hoe maak je de content zo leesbaar en helder mogelijk voor jouw volgers? Het is beter om de productie van de content (ook beeld!) over te laten aan een copywriter annex fotograaf.

Mix wervende en informatieve content

Rijnbach Textvisual zorgt voor een ideale mix tussen wervende en informerende content en laat je project op een waardevolle en realistische manier ‘shinen’.

Lees een voorbeeld van een projectbeschrijving en referentiecase

Een mooi project in de etalage zetten?

Share This