Mijn zomervakantie zit erop, voor anderen begint het feestje pas. Lekker bijkomen van alle inspanningen het afgelopen half jaar. Toch kan het geen kwaad om deze komkommerperiode deels te benutten om je webcontent bij te werken.
Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie
Tijdens mijn vakantie zat ik regelmatig voor de tent ’s morgens een uurtje te werken. Toegegeven, ik had nog wat werk liggen van één van mijn opdrachtgevers, maar het is ook een mooi rustig moment om je email box te legen, zodat je na de vakantie niet omkomt in de stapel mails. En…. de maanden juli en augustus zijn een uitgelezen periode om je website eens kritisch tegen het licht te houden. Overdrijf het niet, verzand niet in details. Je wilt immers ook van je vakantie genieten!

Daarom geef je ik je in deze blog wat handvaten waar je op kunt letten. Stel jezelf deze vragen:

  • Is je content nog up-to-date en relevant voor je doelgroepen?
  • Hoe worden de landingspages bezocht en welke worden het meest/minst opgemerkt?
  • Zijn je call-to-actions nog passend?
  • Welke type content vind je doelgroep interessant die nog niet
Tip 1: Actualisatie content
Houd je content actueel. Je website wordt slechter gevonden als teksten van een jaar geleden nog op de nieuwspagina staan. Bovendien wek je daarmee de indruk dat je je vakgebied niet zo serieus neemt.
Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie
Tip 2: Bestemmingsverkeer peilen
Ga na in Google Analytics hoe je landingspages worden bezocht. Scoor je matig op een bestemmingspagina dan moet je de content aanpassen naar wens van de doelgroepen. Houd daarbij rekening met relevante zoektermen in de content, zodat je landingspage goed wordt gevonden.
Tip 3: Trends webnavigatie
Houd de trends bij op het gebied van webnavigatie. Zo was op een gegeven moment de one-page-website heel populair en het ‘hamburgermenu’ uit. Je kunt je webdesigner de opdracht geven de navigatiemiddelen aan te passen.
Tip 4: Call-to-actions
Zijn de call-to-actions nog relevant voor je webbezoekers of zijn ze achterhaald. De inschrijfknop voor de cursus bijvoorbeeld, is die nog actueel? Vervang de verouderde CTA’s en bedenk nieuwe.
Tip 5: Type content vernieuwen
Video bijvoorbeeld wordt steeds beter online bekeken. Als dit contenttype bij je doelgroep past kun je een video produceren, bijvoorbeeld over je product of je bedrijf. Ook hier geldt weer: past deze trend bij de behoefte van je doelgroepen?
Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie
Als je drie a vier uurtjes per week aan deze zaken besteedt, ben ik ervan overtuigd dat je website ook in de zomer een hit blijft!

Fijne vakantie en veel succes. Content de zomer door!!!

Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie

Meer advies over content-optimalisatie?
Neem contact op met:

T: 0623877200 | Boulevard 1945-3 | 7511 AA Enschede|
E: info@rijnbachtextvisual.nl | I: www.rijnbachtextvisual.nl

Laat jouw reactie hier achter

Klink hier voor PDF-versie van dit blog
Share This