Trigger je leads en wees online vindbaar

Conversiegerichte SEO-teksten

 

Online content: SEO en conversiegericht

Voor mij moet online content aan twee basisvoorwaarden:

Conversiegericht

De copij (beeld en tekst) moet aansluiten bij de interesse en het communicatiegedrag van je volgers. Dat creëert de gewenste actie waarmee jij je voordeel kunt doen

Goed vindbaar in de zoekmachine

Een website die niet goed wordt gevonden is niets waard. Daarom voer ik desgewenst een zoekwoordonderzoek uit en besteed ik aandacht aan het plaatsen van relevante zoekwoorden en links in de tekst. Verder test ik de test op leesbaarheid en structuur en voer ik uiteraard een SEO scan uit.

De waarde van zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Veel klanten van het midden- en kleinbedrijf en zzp-ers zoeken producten en diensten online via de zoekmachine (Google, Bing). Veel bezoekers kijken niet verder dan de eerste vijf zoekresultaten. Daarom is het belangrijk dat je website goed online vindbaar is.

SEO-technieken

Rijnbach Textvisual zet diverse SEO-technieken in als de opdrachtgever daarom vraagt. Daarbij gaat het onder meer om:

Relevante content

Maar…het allerbelangrijkste is dat de content relevant is voor je doelgroepen. Doelgroeponderzoek, contentstrategie en interviews met de opdrachtgever leggen daartoe de basis. Ik steek hier relatief veel tijd en energie in, omdat een strategische voorbereiding zich uitbetaalt in het gewenste resultaat. Namelijk conversie en een goede vindbaarheid van de website in de zoekmachine.

Hoe rankt jouw website hoger in Google?

Het beter online vindbaar maken van je website vergt veel werk en tijd die je als ondernemer beter aan je core-business kunt besteden. Laat zoekmachine-optimalisatie over aan een specialist. Ik gebruik professionele tools waarmee je de vindbaarheid van je website aanzienlijk verbetert en volg dit stappenplan:


1. Quickscan

Ten behoeve van de vindbaarheid van jouw webpagina(‘s). Daarvoor gebruik ik SEOCheckup. 


2. Zoekwoordanalyse

De quickscan geeft mij voeding voor de zoekwoordanalyse. Ik spoor de meest gebruikte zoekwoorden via Übersuggest en Google Keyword Planner en maak daarvan overzichtelijke rapportages.


3. Link(building)

Verder spoor ik relevante externe links naar jouw website op. Hoe relevanter dit soort links, hoe beter de vindbaarheid van de website.  Daarvoor gebruik ik -indien nodig- een professioneel softwareprogramma. Daarnaast plaats ik interne links naar landingspages op je website om de traffic naar je site te verhogen.


4. SEO-check

Tenslotte positioneer ik de meest populaire zoekwoorden in de content. Daarna zet ik de SEO-content in Webtexxtool voor een laatste check… en zie: de content is geoptimaliseerd voor de zoekmachine.

 

Zoekmachine-optimalisatie is een optie die je niet hoeft af te nemen, maar ik adviseer het gelijk goed te doen!

Meer conversie creëren

Content (beeld en tekst) is bedoeld om een volger tot een bepaalde actie te bewegen, bijvoorbeeld contact opnemen of een document downloaden… Vanuit het doelgroeponderzoek ontdek ik welke content jouw doelgroep triggert. Daar bedenk ik dan vervolgens de juiste conversieteksten bij.

Contentstrategie

Het opstellen van een contentstrategie vormt de basis om de juiste conversie te creëren. Daarom hecht ik daar veel waarde aan. Ik adviseer ondernemers om deze strategie te volgen als je nieuwe of aangepaste content laat maken.

 

Let op: naam van het bedrijf is zwart gemaakt ivm de privacy

Is jouw webcontent SEO proof?

 

Share This