Waarom je deze digitale nieuwsbrief niet weggooit

TIPS VOOR DE INHOUD

Een waardevolle, prikkelende nieuwsbrief

Regelmatig kom je digitale nieuwsbrieven in de mailbox tegen. Eerlijk gezegd gooien veel ontvangers deze in de prullenbak. Waarom? Omdat de opmaak en de inhoud niet direct prikkelen en waardevol zijn voor de doelgroep.

Behoefte van de doelgroep voorop

Rijnbach Textvisual gaat voor zijn klanten op zoek naar de juiste huisstijl van de nieuwsbrief. Niet alleen de bedrijfskleur en het logo bepalen het ‘gezicht’, maar ook de juiste kop en inleiding. Zet de behoefte van de doelgroep voorop! Op die manier creëer je de grootst mogelijke actie.  Samen met de opdrachtgever bepaalt Rijnbach Textvisual welke nieuwsberichten het meeste indruk maken. En zet deze in de juiste, logische volgorde. We sluiten een nieuwsbrief altijd af met een call-to-action.

Voordelen van online nieuwsbrief

 

  • Overal en snel te consumeren
  • Gewenste ontvangers vooraf selecteren
  • Mogelijkheden voor verhogen conversie
  • Conversie is meetbaar

Nieuwsbrief op maat

Rijnbach Textvisual gaat strategisch te werk bij de productie van een nieuwsbrief.

1. inventarisatie welke volgers de nieuwsbrieven zullen ontvangen. Dat kan per uitgave verschillen. Een en ander hangt van de inhoud.

2. peilen informatiebehoefte onder de doelgroepen. Bijvoorbeeld: op welk nieuws zitten zij te wachten? En wat kunnen de lezers er vervolgens mee doen? In actie komen of alleen geïnformeerd worden?

3. gezamenlijk de gewenste opmaak van de digitale nieuwsbrief bepalen. Meestal maakt de klant gebruik van haar            huisstijlkleuren en logo. Dat is goed voor de herkenbaarheid.

4. keuze maken voor een structuur: bloksgewijs, een opsomming of een speelse opzet.

5. nieuwsberichten uitwerken en in een logische volgorde zetten.

6. nieuwsbrief live zetten.

7. de marketingafdeling houdt bij hoe vaak de nieuwsbrief wordt gedownload en gelezen.

Laat klanten in actie komen via jouw nieuwsbrief

 
Share This