Trigger je leads en wees online vindbaar
CONVERSIEGERICHTE SEO-TEKSTENOnline content: SEO en conversiegericht
Voor mij moet online content voldoen aan twee basisvoorwaarden:
Conversiegericht
De copij (beeld en tekst) moet aansluiten bij de interesse en het communicatiegedrag van je volgers. Dat creëert de gewenste actie waarmee jij je voordeel kunt doen
Goed vindbaar in de zoekmachine
Een website die niet goed wordt gevonden is niets waard. Daarom voer ik desgewenst een zoekwoordonderzoek uit en besteed ik aandacht aan het plaatsen van relevante zoekwoorden en links in de tekst. Verder test ik de tekst op leesbaarheid en structuur en voer ik een SEO scan uit.
De waarde van zoekmachine-optimalisatie (SEO)
Veel klanten van het midden- en kleinbedrijf en zzp-ers zoeken producten en diensten online via de zoekmachine (Google, Bing). Veel bezoekers kijken niet verder dan de eerste vijf zoekresultaten. Daarom is het belangrijk dat je website goed online vindbaar is.
SEO-technieken
Rijnbach Textvisual zet diverse SEO-technieken in als de opdrachtgever daarom vraagt. Daarbij gaat het onder meer om:
-
linkbuilding
-
goede omschrijving van meta-tags.
Relevante content
Maar…het allerbelangrijkste is dat de content relevant is voor je doelgroepen. Doelgroeponderzoek, contentstrategie en interviews met de opdrachtgever leggen de basis. Ik steek hier relatief veel tijd en energie in, omdat een strategische voorbereiding zich uitbetaalt in het gewenste resultaat: conversie en vindbaarheid van de website in de zoekmachine.
Hoe rankt jouw website hoger in Google?
Het beter online vindbaar maken van je website vergt veel werk en tijd die je als ondernemer beter aan je core-business kunt besteden. Laat zoekmachine-optimalisatie over aan een specialist. Ik gebruik professionele tools waarmee je de vindbaarheid van je website aanzienlijk verbetert en volg dit stappenplan:
1. Quickscan
Ten behoeve van de vindbaarheid van jouw webpagina(‘s). Daarvoor gebruik ik SEOCheckup.
2. Zoekwoordanalyse
De quickscan geeft mij voeding voor de zoekwoordanalyse. Ik spoor de meest gebruikte zoekwoorden via Übersuggest en Google Keyword Planner en maak daarvan overzichtelijke rapportages.
3. Link(building)
Hoe relevanter externe links naar jouw website, hoe beter de vindbaarheid van de website. Voor externe linkbuilding schakel ik een specialist in. In overleg met de klant creëer ik wel interne links naar landingspages op je website om de traffic naar je site te verhogen.
4. SEO-check
Tenslotte positioneer ik de meest populaire zoekwoorden in de content. Daarna zet ik de SEO-content in een daarvoor bestemde tool voor een laatste check… en zie: de content is geoptimaliseerd voor de zoekmachine.
Zoekmachine-optimalisatie is een optie die je niet hoeft af te nemen, maar ik adviseer het gelijk goed te doen!
Meer conversie creëren
Content (beeld en tekst) is bedoeld om een volger tot een bepaalde actie te bewegen, bijvoorbeeld contact opnemen of een document downloaden… Vanuit het doelgroeponderzoek ontdek ik welke content jouw doelgroep triggert. Daar bedenk ik dan vervolgens de juiste conversieteksten bij.
Contentstrategie
Het opstellen van een contentstrategie vormt de basis om de juiste conversie te creëren. Daarom hecht ik daar veel waarde aan. Ik adviseer ondernemers om deze strategie te volgen als je nieuwe of aangepaste content laat maken.