Testimonials
Positieve klantervaringen delenDe ervaring van de klant is goud waard
Natuurlijk kun je als bedrijf zelf vertellen hoe goed je product of dienstverlening is. Maar het komt veel geloofwaardiger over als je klant dat doet! Een zogeheten testimonial is goud waard voor de reputatie van jouw bedrijf. Geïnteresseerde prospects doen sneller zaken met je als ze goede aanbevelingen van jouw klanten horen over jouw product, project of service.
Welke soorten testimonials zijn er?
Er zijn geschreven testimonials, maar de klant kan ook op video vertellen hoe ze jou als bedrijf hebben ervaren. Deze visuele vorm maakt veruit de meeste indruk. Een interviewer kan de klant vragen stellen of de klanten delen zelf hun ervaringen op beeld. Deze video’s, maar ook geschreven klantaanbevelingen deel je op je social mediakanalen en website. Mooiere ‘reclame’ is er niet!
Hoe pak je een getuigenis aan?
Er komt nogal wat bij kijken om een professionele, geloofwaardige testimonial te produceren. Vooral op video. Laat een professional een kort scenario en draaiboek maken waar de klanten op kunnen inhaken. Het is namelijk wel de bedoeling dat je de sprekers wat sturing geeft.
De rol van de tekstschrijver
Een tekstschrijver, zoals Rijnbach Textvisual, helpt je met het opstellen van een script voor een testimonial. Dat vorm het fundament van een kernachtige productie (videocontent of geschreven tekst) die relevant is voor je doelgroep(en). Wij beschikken in ons netwerk over cameramensen en videoproductiebedrijven, zodat je daar geen omkijken naar hebt.