Vertel uw verhaal en de klant gaat u onthouden

Wilt u dat potentiële klanten uw bedrijf gaan onthouden? En zich betrokken gaan voelen bij uw onderneming? Deel dan uw persoonlijke ervaringen op uw werk via corporate storytelling. Uw beleving interesseert uw bestaande en nieuwe klanten.

Corporate storytelling zijn indrukwekkende persoonlijke verhalen van uzelf, personeel of klanten hoe ze hun werk of uw product ervaren. Bijvoorbeeld: hoe medewerkers zich met ziel en zaligheid inzetten om de klant elke dag te tevreden te stellen. Of laten zien hoe uw klant geïnspireerd raakte door uw product. Door de persoonlijke emotie blijven leads langer naar uw bedrijfsvideo kijken en behoudt u hun aandacht.

Kijk als inspirerend voorbeeld naar deze animatiefilm over het 80-jarig bestaand van Lego.

Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie

Klanten raken geïnspireerd hoe u persoonlijk uw succes beleeft

Vier argumenten om corporate storytelling in te zetten

1. Kijker onthoudt verhalen beter

Iemand onthoudt een boodschap beter als de verteller een persoonlijke, emotionele touch geeft aan het verhaal. Daarmee is de kans groter dat de kijker een potentiële klant van uw bedrijf wordt.

Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie

Emoties laten u een verhaal beter onthouden

2. Door emotie activeert u klanten tot aankoop

Uit onderzoeken van diverse hoogleraren blijkt dat emoties bij aankoopbesluiten een belangrijke rol spelen. Bij het vertellen van verhalen komen altijd emoties naar boven.

Ik laat u een testje doen. Bekijk deze video en bekijk onderstaande foto . Bij welke content gaat u eerder over tot kopen?

Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie

Een persoonlijke videoboodschap maakt meer indruk dan een foto

3. Leads creëren nieuwe leads

Een goed verhaal laat zich snel doorvertellen op social media en via mond-op-mond. In principe doen de prospects de marketing-inspanningen voor u in plaats van dat u het zelf doet!

Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie

Mensen delen graag verhalen

4. Makkelijke identificatie met bedrijf of merk

Als u uw doelgroep goed kent, weet u hoe ze emotioneel reageert op uw boodschap. De ontvangers associëren zich met uw bedrijf als u die emoties overbrengt in uw corporate storytelling.

Kijk bijvoorbeeld deze corporate storytelling van NS. Een aantal persona’s (de medewerker, de zakelijke reiziger, de machinist en de student in opleiding bij NS) deelt haar emoties en ervaringen met duurzaamheid en hun werk bij de NS.

Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie

Wat zijn uw emoties bij het treinreizen

Ook u heeft een verhaal!

Wilt u dat verhaal samen met mij uitwerken? Neem dan contact op met:

T: 0623877200 | Boulevard 1945-3 | 7511 AA Enschede|
E: info@rijnbachtextvisual.nl | I: www.rijnbachtextvisual.nl

Laat jouw reactie hier achter

Klink hier voor PDF-versie van dit blog

Share This