Meer rendement van je LinkedIn bedrijfspagina

Ik kreeg een interessante vraag van een bedrijf: hoe krijg ik meer respons op mijn LinkedIn bedrijfspagina? De directeur was best tevreden over zijn klantenbestand, maar regeren is vooruitzien, dus wil hij met behulp van LinkedIn acquisitie plegen. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier? In deze blog leg ik uit hoe je met behulp van LinkedIn campagnes en originele content meer conversie kunt bewerkstelligen.

LinkedIn is een waardevol kanaal om nieuwe zakelijke contacten te leggen, maar het is zonde als het daar bij blijft. Je wilt dat die contacten rendement gaan opleveren. Bijvoorbeeld dat ze meer over jouw product/dienst te weten komen of dat ze meer betrokkenheid krijgen bij jouw merk. Ultiem doel is natuurlijk deze leads om te zetten naar een (structurele) klant of relatie. Want aan veel ‘likes’ heb je niets, zolang het geen concreet rendement oplevert. Stel je zelf dus een haalbaar doel wat een LinkedIn bedrijfspagina voor jouw bedrijf moet opleveren en ga gericht je doelgroep bewerken met originele content waar jouw potentiële klant iets aan heeft. Je kunt hier meer informatie ophalen hoe je een wervende LinkedIn bedrijfspagina inricht.

Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie

Je wilt een bepaald rendement uit online acquisitie

Stem content af op je bedrijfsstrategie

Even weer terug naar dat bedrijf waar ik het in het begin van mijn inleiding over had. De directeur vertelde mij dat hij als een modern bouwbedrijf wil overkomen en niet als stenenstapelaar. Desondanks kwamen er regelmatig social mediaberichten voorbij dat de begane grondvloer gestort was of dat het hoogste punt was bereikt. De online content spreekt het gewenste imago tegen en dat is niet wat je als bedrijf wil. Denk dus van tevoren goed na hoe je jouw merk wilt presenteren en stem de content daar op af.

Met originele content bedoel ik teksten en beelden die voor jouw potentiële klant een probleem oplossen en zelfs toegevoegde waarde leveren. Dus niet jezelf op de borst slaan met ‘hoe goed wij zijn’, maar laat jouw volgers op LinkedIn weten hoe jouw product/dienst de behoefte van jouw doelgroep vervult. Even weer terug naar het voorbeeld van de aannemer. Stel: jouw doelgroepen -de woningcorporatie of projectontwikkelaar- wil energieneutrale woningen bouwen omdat de markt daar behoefte aan heeft. Als jij daar een waardevolle bijdrage aan kunt leveren met je product of dienstverlening, vertel het via een blog of een whitepaper! Altijd vanuit het oogpunt van de klant. Je zult merken dat de volgers op LinkedIn meer betrokken raken bij jouw publicaties en zelfs reacties gaan geven.

Je wilt betrokken online volgers bij jouw merk

Je wilt betrokken online volgers bij jouw merk

Behalve het schrijven van originele content op je LinkedIn bedrijfspagina kun je ook (betaalde) campagnes (gepromoot bericht) opzetten. Ook daarbij is het van belang dat je originele content verspreidt dat de lezer overtuigt om ook iets met jouw product/dienst te gaan doen. Een mooi voorbeeld die ik net lees is de LinkedIn campagne van Burgers Zoo en NUON op de bedrijfspagina van NUON: “Bij Burgers Zoo gaat geen graad restwarmte verloren…. Hoe uw lichaamswarmte ’s winters de dieren warm houdt…”
De boodschap is helemaal in overeenstemming zoals NUON zich wil profileren: duurzaam, brenger van comfort, energiezuinig. Daarnaast geeft NUON een klant (Burgers Zoo) de gelegenheid om te vertellen hoe een warmte-koude installatie energiezuinig functioneert, maar toch comfort geeft. Een boodschap van een klant is altijd overtuigender naar een lezer dan van het bedrijf zelf. Slim gedaan dus van Nuon. Het leverde al 68 ‘interessants’ op; daar zullen ongetwijfeld volgers tussen zitten die een actie hebben gedaan op de Nuon-site.

Hoe je een effectieve LinkedIn campagne kunt inrichten, kun je hier zien.

Ik wens je veel succes met je LinkedIn acquisitie en voor raad en daad kun je bij Rijnbach Textvisual terecht.

Doe vrijblijvend een aanvraag voor een oriënterend gesprek

T: 0623877200 | Boulevard 1945-3 | 7511 AA Enschede|
E: info@rijnbachtextvisual.nl | I: www.rijnbachtextvisual.nl

 

 

Laat jouw reactie hier achter

Share This