7 versiertips om de online verkering AAN te houden
Iemand naar je website lokken is tegenwoordig relatief makkelijk. Er zijn allerlei tools voor. Maar om unieke bezoekers te laten terugkeren is een stuk lastiger. Hoe houd je de online verkering AAN? Ik geef je zeven versiertips.
Wil je snel de tips doorkijken, klik dan op deze infographic. WIl je meer informatie, blijf dan even doorlezen.
Waar heeft jouw online volger behoefte aan?
Als ondernemer is er jou immers veel aan gelegen om te blijven communiceren met je online volgers. Van oriëntatiefase tot en met het bestellen van jouw product/dienst. Cruciaal is dat jij als aanbieder c.q. leverancier precies weet aan welke informatie jouw online volger behoefte heeft in haar ‘customer journey’ (het communicatietraject dat jouw doelgroep aflegt vanaf interesse in een product/dienst tot en met de aankoop). De kunst is om relevante content op de juiste momenten in de juiste kanalen aan te bieden in de verschillende fasen van die customer journey.
Juiste zoekwoorden
In eerste instantie raakt jouw doelgroep geïnteresseerd in een product/dienst en gaat zich online oriënteren. In die fase is het van belang dat jouw website online goed vindbaar is door het gebruik van relevante zoekwoorden. Door je webcontent regelmatig te actualiseren versterk je de vindbaarheid van je website.
Wat is jouw meerwaarde?
In tweede instantie gaat een doelgroep aanbieders selecteren en vergelijken. Als aanbieder moet jij dus op de hoogte zijn van de behoeften van je online volgers. Met welke problemen kampt hij en hoe los jij die op? Wat is jouw meerwaarde? Dat is de kern en kracht van jouw content.
In dat vergelijkend warenonderzoek gaat jouw doelgroep op zoek naar zoveel mogelijk waardevolle informatie. Het is dus interessant om zoveel van jouw kennis en kunde online te delen. Ongetwijfeld krijg je daar respons op en uiteraard reageer je daarop met nuttige feedback waar de respondent iets aan heeft.
Geef eens een cadeautje weg
In de laatste fase van de customer journey maakt je doelgroep haar keuze. Om iemand te stimuleren om jouw product/dienst aan te schaffen kun je hem iets cadeau doen: een korting, een gratis adviesgesprek, een sample e.d. Met een dergelijke gift kun je die weifelende koper over de streep trekken.
En wat nu?
Misschien denk je nu: ja, interessant, maar ik heb hier geen tijd voor of ik wil deskundige begeleiding. In dat geval kan ik je verder helpen.
Neem contact op met:
Sterkerstraat 31 | 7481 JV Haaksbergen | 0623877200 |
E: info@rijnbachtextvisual.nl | I: www.rijnbachtextvisual.nl
Recente reacties