Het jaar loopt op haar einde. Tijd voor goede voornemens. Eén daarvan is een vurige wens van veel ondernemers: het goed vindbaar maken van je website. Immers: de online concurrentie is moordend. Maar hoe doe je dat op een effectieve, voordelige manier?

Volg deze vijf efficiënte methodes en dan zit je voor 2018 gebeiteld.

Triggert jouw boodschap. Zet het aan tot actie bij de webbezoeker?

Voornemen 1: Wees zichtbaar op Internet en social media

Je bedrijf wordt online niet gevonden als je geen content (tekst en beeld) deelt op Internet of via social media. De zoekmachine zet jouw webpagina’s hoger in de zoekresultaten naarmate je meer informatie deelt en daarin links opneemt naar de webpagina’s.

Zoek uit wat jouw doelgroep interessant vindt aan jouw product/dienstverlening: welke problemen los je voor hem/haar op en welke toegevoegde waarde kun jij leveren ten opzichte van je concurrenten?

Jouw content bevat de zoekwoorden die jouw doelgroep online gebruikt om je product/dienst te vinden. Rijnbach Textvisual stelt deze zoekwoordanalyses op met behulp van speciale (gratis) software.

Voornemen 2:  Relevante content op juiste moment

Niemand zit te wachten op irrelevante content. Wat heeft een bouwmaterialenhandel aan die bewuste zaagmachine als er helemaal geen vraag naar is, terwijl de fabrikant die zaagmachine zit te pushen via instructievideo’s en vlogs? Dat is schieten met hagel. Je schiet in de roos als jouw marketeer de klantreis inventariseert in het proces van: online belangstelling – oriëntatie – vergelijkend warenonderzoek – besluitvorming – koop. Bij elke fase hoort bepaalde content.

Rijnbach Textvisual bedenkt de juiste content op het juiste moment voor jouw doelgroepen.

Voornemen 3: Input vanuit jouw doelgroep stimuleren

Het delen van blogs of online klant -of projectcases bijvoorbeeld zijn zeer goed voor je vindbaarheid. Geef de lezer c.q. kijker de mogelijkheid om te reageren en stimuleer hen om de bijdrage te delen. Ook die traffic is natuurlijk zeer goed voor de vindbaarheid van je website. Rijnbach Textvisual kan je hierbij helpen.

Voornemen 4: Gebruik visuele content

De webbezoeker van tegenwoordig scant content. Ellenlange teksten zijn uit den boze. De bezoeker wordt getriggerd door video’s, illustraties en foto’s. Als de visuele content de verleiding opwekt, gaat hij -ter verdieping- pas de tekst lezen.

Visuele content stimuleert de vindbaarheid van jouw site.

Kijk ter inspiratie naar deze video van Rijnbach Textvisual

Maak je verhaal levendig!

Voornemen 5: Beleving scheppen in een verhaal

Jouw content moet opvallen tussen de vele andere aanbieders van online teksten en beelden. Vergelijk het met twee theatervoorstellingen, waarbij de ene cabaretier alleen een verhaal vertelt zonder decor en de andere hetzelfde verhaal vertelt met een decor van attributen en beelden, eventueel afgewisseld met zang of een truc. De tweede cabaretier is boeiender, of niet?

Jouw content leest en kijkt als een persoonlijk, geloofwaardig verhaal. Je wekt bepaalde emoties op bij de webbezoeker. Je zult merken dat content met emotionele beleving een hoog rendement oplevert.

Een prachtig voorbeeld hoe een concern als Google haar instrument Google Search tot een persoonlijke beleving maakt is te zien in deze storytelling-video

Rijnbach Textvisual: SEO-copywriter

Er zijn nog meer mogelijkheden om de vindbaarheid van je website te verbeteren. Maar als je in eerste instantie deze vijf methodes toepast, zul je merken dat je vaker gevonden wordt.

Rijnbach Textvisual bedenkt SEO-strategieën en maakt SEO-teksten.  Dus kom gerust eens langs om verder te praten over een betere vindbaarheid van je website!!

Sterkerstraat 31 | 7481 JV Haaksbergen | T 0623877200
E: info@rijnbachtextvisual.nl | I: www.rijnbachtextvisual.nl

Laat jouw reactie hier achter

Share This